İletiş


çan kulesi cebimde, susmayın kusun
tutar kulağımdan çınlarım kendim
keskin mavi sular kraterinde
yıkanan sesler biraz durulur
içimde gezinir onca şırıltılar
biraz-dan
biraz, yani yarım kuş üzümü belki
hecelerin hangi birini, nasıl
yakalamak, ne mümkün arsız gülüşleri

elleri dürbün yapmadım mı hakanım
burnunun ucu zor gözükür, hem ayıp
serbest düşüşe yakışmayan hareketlerden kaçın
evlattır bu acı, seni büyütsün
tutmaz bu serenat, bağ bozumu da yakın
boynun tutuldu da hiza bozmadın
öcünü mezar çiçekleri alsın
çocuk sevdalar, beyaz mendiller, inatla kızaran güller
yok ne varsa iki kere yok olsun
biri de senin şerefine

Bunları da Sevebilirsiniz

Suç, gizem ve gerilim edebiyatından doğan polisiye edebiyatın bugün de hâlâ geçerli olan şablonu, ilk kez 19. yüzyılın ortalarında Edgar Allen Poe tarafından ortaya kondu. 1930’lardaki Altın Çağ denilen dönemde ise bütün klişeleri belirlendi. O günden bu yana, yapısında fazla bir değişiklik olmamasına rağmen popülerliği artarak devam eden bu türün Türkiye’deki serüveni, Batı’daki kadar parlak …

0 104
Share

‘Kaşarlı yeni çıkmış, sıcacık. Oohh miss, dumanı üstünde… Ama o zeytinli sever tabii, çörek otlu olanından. İkisini de alıp yarım yarım mı versem? Gerçi kalan yarılar ne olacak bu sefer… Hay Allah kahvaltı yapmamış olsaydım bari…’ diye dalmış düşünürken sıranın bana gelmiş olduğunu fark ettim. ‘Ne vereyim ablama?’ diye sordu tezgahtar çocuk. ‘Zeytinli sarıyorum abla.’ …

0 93
Share

Zafer Aracagök’ün Kavramsız Negativite’si kapısı olmayan bir kitap, ki kavramsız olmak biraz da bu demek. Kavram, kapı düşüncesiyle bağlıdır. Sınır çizer, tuğla çeker, duvar örer. Kavramı kullanan (kendi özneliğinin de ispatıdır bu) kapının efendisidir. Zafer Aracagök’ün Kavramsız Negativite’si kapısı olmayan bir kitap, ki kavramsız olmak biraz da bu demek. Kavram, kapı düşüncesiyle bağlıdır. Sınır çizer, tuğla …

0 51
Share
Önceki / Previous Yalnızlık Müsveddesi
Sonraki / Next Sen Gailesi / The Worry Of You