Hayaller, hedefler, planlar hepsi birden; hayat denilen döngüsel zaman sahnesinde A noktasından B noktasına vardığımız şiirsel bir döngü… Doğumdan ölüme, başlangıçtan bitişe, ezeli ve ebedi bütün ihtiraslarımızın ötesinde bizi ölüm denilen yepyeni doğrusal bir düzleme çıkarmak için elinden gelen bütün gayreti sarf eden hayat, bütün acizliğimizde evrenin karanlık sularında hapsedebilme cüretini kendisinde görmektedir.

Yalnız, kimsesiz, hiç ve hiç olmaya mahkum biz insanoğlu; ana rahminden başlayan yolculuğumuzda tek ve yekpare bir yol izleyeceğiz. Yalnız kalmak önemsiz, yalnız ölmek ise tek gerçek!

İnsandır, zaman ve mekanın ötesinde kendisini efendileştirmiş; sanatı, pozitif bilimleri, dini ve maddesel üretimi hayatının temeline yerleştirmiş ve kendi gelişimini bütün insanlığa atfetmiş, kendisini zamanın ötesinde daha kalıcı tarih sahnesine atmıştır.

Sanatın kalıcılığı ve insanın ölümsüzlüğü paralel ilerlemektedir. Dünyaya iz bırakan kendisini tarihin akışına bırakmış bütün ünlü eserler; tablolar, heykeller, şarkılar, türküler, sözler anonimleşme yolunda emin adımlarla ilerlemektedir.

Sanılanın aksine, sanatın ve dolayısıyla sanatçının ulaşabileceği en üst makam; unutulmak makamıdır. Kime ait olduğu bilinmeyen sözler, deyimler, şiirler, şarkılar sanatçısından bağımsız olarak gelişimini tamamlamış ve yüzlerce belki binlerce insanın hayatına dokunmuş olur.

Sonuç olarak asıl meseleye değinecek olursak; bu koca dünyaya ve küçücük dünyalarımızda vereceğimiz insanlığın faydasına olmuş veya olacak özgün eserler, gün gelecek bizler ebediyet yolunda ilerlerken toprağa düşmüş tohum gibi filizlenecek ve hayatı daha da yaşanılabilir kılacak. Ne dünya savaşları ne çocuk ölümleri kalacak. Yeni dünyamızda sadece iyiliğe ve güzelliğe umutla gebe yarınlar dolacak! Elbette sanat ve bilimle dünya insanları özgürlükle tanışacak.

Bunları da Sevebilirsiniz

THE NEIGHBORS’ WINDOW (written & directed by Academy Award-winning filmmaker Marshall Curry) tells the story of a mother (Maria Dizzia) who has grown frustrated with her husband (Greg Keller) and her daily routine. But her life is shaken up when two free-spirited twenty-somethings move in across the street and she discovers that she can see …

Share

Kaynak: Keçiedebiyat Kültür sanat gazeteciliğinin önemli isimlerinden Gülenay Börekçi ile edebiyat alanındaki yazılarıyla tanınan editör Halil Türkden, yeni medyanın sunduğu olanaklardan edebiyat ve medya ilişkisine kadar pek çok başlığı tartışıyor. Halil Türkden: Yeni medya, edebiyatın seyrine nasıl müdahale ediyor ya da nasıl dahil oluyor? Sen hem geleneksel hem de yeni medya araçlarını kullanan biri olarak nerede …

Share
Önceki / Previous İki bin bir
Sonraki / Next Bütünsel Aidiyet Hiyerarşisi